Wickie de Viking is aangemeerd in Nederland

Recensie Robin Swiers

Op zondag 9 augustus beleefde Wickie de Musical, in het het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam, met veel succes de Nederlandse Première

Verhaal

Vreselijke Sven is het beu om telkens het onderspit te moeten delven bij gevechten met de Vikingen van Flake. Hij beraamt het plan om Wickie te ontvoeren om zo losgeld te eisen. Sven wil de grootste Vikingschat: de twee heel bijzondere diamanten uit het godenbeeld dat op het dorpsplein van Flake staat. Zal Sven’s snode plan slagen en lukt het hem de uiterst kostbare diamanten te bemachtigen? Of zullen Wickie, Halvar en de rest van de Vikings Sven weer te slim af zijn? Beleef dit spannende avontuur samen met het slimste Viking jongetje ter wereld in Wickie, de Musical!

Het decor van de musical is simpel, door een paar kleine veranderingen en de juiste belichting komt er gemakkelijk een hele andere setting, in o.a van Flake naar een groot viking schip en met doeken wordt er heel simpel de zee mee gemaakt. Het decor is zeker niet onvoldoende voor deze musical, de duur van de voorstelling is precies goed. De voorstelling duurt ongeveer anderhalf uur en er is daardoor geen pauze in de voorsteling, waardoor het wel lekker weg kijkt en je in het verhaal blijft zitten.

De voorstelling heeft al in België gestaan en is nu ook doorgevaren naar Nederland, waar de cast versterking heeft gekregen van Josje Huisman. Josje heeft 2 rollen; die van Elza Eenoog en Clodovea. Het zijn 2 verschillende karakters en die zet ze ook prima neer.

Remi De Smet speelt de titelrol van Wickie. De rol van Wickie is toch wel een grote kinderrol, maar Remi zet er een echte eigenwijze en slimme Wickie neer, hij hoeft hier niet veel moeite voor te doen.

De musical is bedoeld voor de kids, maar zoals bij studio 100 vaker is, hoeven de ouders zich ook zeker niet te vervelen. De musical draait nog tot 6 september in het Nieuwe Luxor Theater in Rotterdam en is daarna nog te zien in het Martiniplaza in Groningen. Als laatste speelt de musical nog in het Chassé Theater in Breda, waar ze de laatste voorstelling spelen op Woensdag 28 oktober.

hart heelhart heelhart heel