Web; een musical met een boodschap

Web; een musical met een boodschap

De musical productie van Volle Zaal Producties, is een voorstelling die absurd, surrealistisch, maar zeker ook herkenbaar is.  Web gaat over grote zus, die niet zonder haar telefoon, in het bijzonder niet zonder haar “vrienden” op You Tube, Facebook, Twitter en Snapchat kan. Want wie ben je nu zonder zoveel vrienden?  En school; waarom zou je er heen gaan? Als je al wilt weten wat bijvoorbeeld de hoofdstad van Frankrijk is, kijk je toch gewoon op het internet!  Grote zus wordt helemaal opgeslokt door NET. Haar moeder en broertje IKKE zijn wanhopig. Gelukkig is er nog de befaamde Dr. Bodiszar Breinstein, de dokter van het brein, die samen met ikke in het brein van grote zus kruipen, om te kijken of ze grote zus kunnen verlossen van de boosaardige NET. Deze geeft zich niet zo snel gewonnen. Maar of het Ikke en Dr. Bodiszar Breinstein lukt om zus te redden, moet je echt zelf gaan kijken.
De voorstelling heeft alles wat een voorstelling moet hebben. Het heeft een boodschap, een goed verhaal, het is spannend, maar ook komisch, met goede muziek en met ontzettend goede spelers, die duidelijk plezier hebben in wat ze doen. De cast en crew hebben duidelijk hun ziel en zaligheid in deze productie gestoken.  De zeven spelers weten je vanaf de eerste minuut mee te nemen in dit bijzondere verhaal, je kan niet anders dan gebiologeerd te blijven kijken en te luisteren, De zang en spel is van een hoog niveau. Maar zeker noemenswaardig is de kostuums, WOW, wat een creativiteit, deze heb ik zelden maar gezien in dit soort kleine producties. Ze passen perfect in het plaatje en tillen deze voorstelling naar een nog hoger niveau.  De rol van IKKE wordt gedeeld , op verschillende dagen, door twee spelers: Bas van Ree en Robyn van Schaik. Daar IKKE onzijdig is, kan deze rol dus gewoon gespeeld worden door een jongen of een meisje, weer zoiets wat goed uitgedacht is.  Jean-Paul Duijst-Bergervoet, schrijver en regisseur, heeft echt een stukje vakmanschap afgeleverd. Maar dit kon hij toch niet zonder de spelers: Rick Duijst-Bergervoet, Amber Sluis, Bas van Ree, Leandra van Ooststroom, Daisy van Tussenbroek, Rens de Rijk en Mies de waal.

Decor: Timo Arling
Choreografie: Amber Sluis
Kostuum ontwerper: Rick Duijst-Bergervoet