Linda de Mol op de Dag van de Armoede verrast met geldbedrag voor haar fonds.
The Lion King vierde op woensdag 17 oktober haar tweede verjaardag in het AFAS Circustheater in Scheveningen. Samen met de cast verraste Albert Verlinde, voor een zaal vol publiek en bekende genodigden, Linda de Mol met een geldbedrag van 50.000 euro ten behoeve van haar LINDA.foundation. Dit fonds zet zich in voor gezinnen met kinderen in Nederland die het financieel zwaar hebben. Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “Het fenomeen The Lion King beleeft opnieuw een mijlpaal. Na ruim 800 voorstellingen en 1,3 miljoen bezoekers vieren we vanavond de tweede verjaardag. De musical is al twee jaar de plek waar families samen een onvergetelijk moment beleven. Omdat zo’n onvergetelijk moment niet voor iedere familie vanzelfsprekend is trakteren we dit jaar de LINDA.foundation.” Linda de Mol nam het geldbedrag voor aanvang van de voorstelling persoonlijk in ontvangst op het toneel van het AFAS Circustheater: “Wat ben ik ontzettend blij met deze cheque. Met dit fantastische bedrag kunnen wij heel veel arme gezinnen voor de feestdagen een steuntje in de rug geven. Ik kan garanderen dat het heel goed terecht komt. Namens alle gezinnen: dankjewel.”
Over The Lion King
The Lion King is exclusief te zien in het AFAS Circustheater in Scheveningen en al twee jaar de plek waar families samen het verhaal van Leeuwenkoning Simba beleven. Met de beroemde muziek van Elton John en Tim Rice, de bekende karakters als Simba, Nala, Timon en Pumbaa en het tijdloze verhaal over hoop, liefde en moed.
De Koning der Musicals mocht in Nederland al meer dan een miljoen bezoekers ontvangen werd bekroond met de Publieksprijs voor Beste Musical. Wereldwijd trok de musical meer dan 90 miljoen bezoekers en won het 70 internationale awards. Meer informatie: www.thelionking.nl
Over LINDA.foundation
LINDA.foundation is een initiatief van Linda de Mol en het tijdschrift LINDA. Samen met zoveel mogelijk donateurs willen zij meer begrip en vooral positieve actie creëren voor gezinnen met kinderen in Nederland die het financieel zwaar hebben.
De LINDA.foundation stelt zich ten doel cadeaukaarten te geven aan gezinnen met kinderen die zich in een financieel benarde positie bevinden. Vanaf de start in 2013 hebben zij al meer dan 12.000 gezinnen gesteund.