Stemmen op Maylin en Marit in Finale van De Viral Fabriek!

Sinds eind maart is het nieuwe televisieprogramma ‘De Viral Fabriek’ iedere zondag om 19.00 uur op Nickelodeon te zien, een programma waarin 8 geselecteerde kandidaten uit Nederland en Vlaanderen het tegen elkaar opnemen om de beste YouTuber te worden. De uiteindelijke winnaar gaat naar huis met een camera pakket en een masterclass monteren om zijn of haar YouTube kanaal groot te maken. Eén van die geselecteerde teams bestaat uit Maylin (12) en haar dans- en musicalvriendinnetje Marit (11).

 

De meiden kennen elkaar van de Dutch Junior Musical Academy, waar zij ieder voor zich en ook samen verschillende musical-, dans-, acteer- of zanglessen volgen. Marit is vooral heel goed in dans! Voor haar is het staan voor de filmcamera nog vrij nieuw, al zou je dat niet zeggen, zodra je ziet hoe makkelijk zij optreedt voor televisie. Voor Maylin is de filmset en het theater een plek waar zij zich, ondanks haar jonge leeftijd, al heel wat jaren als een vis in het water voelt. Vorig jaar nog stond zij als Noura op het podium in ‘Dolfje Weerwolfje de Musical’ van Rick Engelkes Producties, naar de boeken van Paul van Loon. Daarvoor stond zij al gedurende twee seizoenen in verschillende theaters als Jet in ‘Sprookjesboom de Musical, een wonderlijk muziekfeest’ van de Efteling en ook was zij al veel te zien in diverse commercials, films en televisieseries, zoals bv. ‘Moordvrouw’, ‘Komt een Man bij de Dokter’ en ‘Bitterzoet’ van LINDA.tv.

 

Samen met de bekende YouTuber Jeroen van Holland gaan Maylin en Marit aan de slag om te gekke YouTube video’s te maken. Jeroen coacht de meiden en leert hen alle ins en outs van het vloggen op YouTube. In hun eerste video voor De Viral Fabriek laten ze in verschillende grappige scenes allerlei dansstijlen zien, verpakt in alles wat komt uit de verkleedkist die Jeroen stiekem opent: https://www.youtube.com/watch?v=OYgalkfb6aI . Deze video werd zo massaal bekeken en geliked op het YouTube kanaal van Nickelodeon dat het zelfs even ‘trending’ kwam te staan als één van de best bekeken video’s op dat moment. Inmiddels heeft hun video al meer dan 200.000 views en ruim 22.000 likes. Daar zijn de twee enthousiaste meiden heel trots op en de kijkers zeer dankbaar voor!

  

Maylin en Marit krijgen de smaak van het vloggen steeds meer te pakken en willen dan ook niets liever dan de finale winnen. In hun finale YouTube video laten ze vooral weer zien wat ze het allerliefste doen en waar ze goed in zijn, namelijk dansen, acteren en zingen. Juist voor die finale wilden ze graag iets heel spectaculairs van hun video maken en zodoende kwamen ze op het idee om gebruik te maken van ‘special effects’, met een zogenaamd ‘green screen’. Dat is een groen achtergronddoek, waarmee de achtergrond van de film in de montage veranderd kan worden in wat je maar wil. Ze bedachten zelf een scriptje, waarin ze in een paar minuten dansend en acterend de hele wereld overgaan, oftewel ‘overvaren’ in een luchtballon. Natuurlijk heeft ook YouTuber Jeroen van Holland hier weer een grappig aandeel in. Een hele klus in de montage vooral, maar een idee waar Maylin al snel op kwam, omdat zij iedere nacht zelf slaapt en droomt in haar eigen ‘luchtballonbed’ (een oude afgeschreven luchtballonmand, omgebouwd tot Maylin’s droombed). Een volgende grote droom zou natuurlijk zomaar het ‘in werkelijkheid varen en vloggen in een ‘échte luchtballon’ kunnen worden, maar allereerst hopen Maylin en Marit de finale van De Viral Fabriek te winnen, zodat ze nog veel meer van zichzelf kunnen laten zien op YouTube.

 

Naast de dans- en musicallessen die Maylin nu volgt bij DJMA in Oud-Beijerland is ze ook aangenomen voor de vooropleiding bij Lucia Marthas in Rotterdam en hoopt daar nog veel meer te leren en nog beter te worden in de verschillende disciplines. In de toekomst wil ze, naast school, dolgraag veel blijven acteren, zingen en dansen en hoopt dat er nog veel mooie professionele rollen en uitdagingen op haar pad komen. Marit wil vooral heel veel blijven dansen en samen laten ze hun vele talenten nog graag zien in nieuwe YouTube video’s, hopelijk op hun eigen kanaal straks!

 

De winnaar van ‘De Viral Fabriek’ wordt bekend gemaakt in de live televisie uitzending op zondag 6 mei om 19.00u op Nickelodeon. Uiteraard hopen Maylin en Marit dat zij zichzelf straks de winnaars van ‘De Viral Fabriek’ mogen noemen. Daarvoor hebben ze zoveel mogelijk likes nodig onder hun finalevideo: https://www.youtube.com/watch?v=28AdNdNTNFQ&t=21s

 

Ga naar het YouTube kanaal van ‘Nickelodeon Nederlands’. Bekijk en deel de video van De Fruitvlogjes, laat een positieve reactie achter onder deze video en vergeet vooral niet om zo snel mogelijk een duimpje omhoog te doen hierbij, zodat Maylin en Marit de finale van de Viral Fabriek winnen en ze nog veel meer van zichzelf kunnen laten zien op YouTube, hopelijk op hun eigen kanaal straks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.