Renée van Wegberg in een waardig eerbetoon aan List, Shaffy en Piaf

Op maandag 23 september was de première van de voorstelling List, Shaffy & Piaf. Een voorstelling vol mooie nummers van de alom bekende Liesbeth List, Ramses Shaffy en Edith Piaf.

Dit allemaal gezongen door Renée van Wegberg, die met haar mooie, warme klanken de zaal in vervoering bracht. In deze voorstelling komen, naast songs van eerder genoemde artiesten ook nummers van Jacques Brel, Frank Boeijen, Charles Aznavour en Mikis Theodorakis voorbij. Samengevoegd zorgt dit voor een mooie avond muziektheater.

Renée van Wegberg wordt in deze voorstelling bijgestaan door een band bestaande uit Billy Maluw (muzikale leiding), Job Greuter, Berry Janssen en Andre van Damme. Niet alleen begeleiden zij Renée instrumentaal, zij nemen ook een deel van de zang op zich.

Renée praat ongedwongen over haar privéleven, alsof ze tegen haar beste vrienden staat te vertellen. Ze vertelt hoe ze Liesbeth List voor de echte Liesbeth List speelde. En hoe ze vervolgens Liesbeth List speelde die op haar beurt weer Edith Piaf speelde in Piaf, de musical. Een bio-musical in een bio-musical, ga het maar doen. Alles heel relaxt en ongedwongen, je merkt dat ze zich thuis voelt op het podium. Ze weet de nummers totaal op eigen manier te vertolken, met de gepaste waardigheid die de nummers tot zijn recht laten komen. Met gemak schakelt ze tussen klassiekers als De Verzoening, Non, Je Ne Regrette Rien en La vie en rose.Maar ook kon natuurlijk de Pastorale niet ontbreken.

De pas afgestudeerde Job Greuter liet ons horen dat hij niet alleen fantastisch goed kan zingen, maar ook zijn mannetje staat als performer en als muzikant: hij speelt de cello en neemt ook met groot gemak plaats achter de piano. Billy Maluw heeft ook een prominente rol in het geheel, niet alleen is hij een ontzettend goede pianist, maar hij laat ons ook genieten van zijn mooie zangstem.

Het is een waardig eerbetoon aan drie grote artiesten. Die alledrie garant staan voor een oeuvre om u tegen te zeggen. Renée van Wegberg heeft alle kwaliteiten om deze voorstelling te dragen. Nog te noemen is de rest van de fantastische band, met als drummer André van Damme en gitarist Berry Janssen. Voor Berry was het nog spannend, daar hij afgelopen oud en nieuw ernstige brandwonden had opgelopen door het bakken van oliebollen. Zijn vriendin ging oliebollen bakken, toen de vlam in de pan vloog, met alle gevolgen van dien. Oh ja die vriendin is Renée.

Een heerlijke avond om onbezorgd te genieten van prachtige muziek en prachtige mensen. Echt een aanrader voor een ontspannen avond uit.
Voor de speellijst en kaarten kunt u terecht op www.degraafencornelissen.nl