Recensie: ‘De verleiding van een Moordvrouw’

Recensie: Dennis Swiers

Wat doe je als je huwelijk niet veel meer voorstelt en je man vast komt te zitten in een vrieskast?

In de duivels geestige komedie De verleiding van een moordvrouw draait het om Nicky, Deborah en Molly die al jaren het één en ander tolereren van hun echtgenoten. Als tijdens een van de maandelijkse dinertjes hun (ongeziene) mannen in de eetkamer golf spelen, nemen de vrouwen elkaar voor het eerst in vertrouwen en onthullen zij alle drie dat hun huwelijk zich op de rand van de afgrond begeeft. Nicky’s echtgenoot is aangeklaagd voor verduistering, Molly’s echtgenoot stalkt haar elke seconde van de dag en Deborah haar man gaat haar verlaten voor een andere vrouw. De vrouwen zijn hun kerels behoorlijk beu. Als de mannen zichzelf per ongeluk insluiten in de pas geïnstalleerde vrieskast, worden de vrouwen geconfronteerd met een wel heel macabere beslissing. Zullen ze hun mannen voor eeuwig in de kou laten staan, of hen toch maar ontdooien?

De rol van Nicky wordt gespeeld door Camilla Siegertz en haar spel is zeer geloofwaardig. Ze sleept het publiek helemaal mee in haar duivelse ideeën. Sarah Chronis speelt de rol van de sullige Molly, een rol die qua karakter veranderd in het stuk. Sarah speelt deze verandering erg goed. De rol van Deborah werd tijdens de première gespeeld door Nienke Römer. Haar rol is wat minder boeiend dan de andere twee waardoor ze een beetje op de achtergrond blijft. Dit heeft zeker niets te maken met de acteer kwaliteiten van Nienke. De rol van Deborah spelen Nienke Römer en Sanne Vogel afwisselend.

Het stuk zelf is in de 1e acte op sommige momenten een beetje saai, Dit komt vooral omdat er geen tot weinig spanning in deze acte zit. In de 2e acte wordt het stuk een stuk spannender en word je meegesleept in het verhaal.

Voor de speellijst van dit stuk kan je terecht op http://www.rep.nu/moordvrouw/

hart heelhart heelhart halfhart leeghart leeg