Laat je verrassen: Little shop of horrors.

De nieuwste kerstproductie van Greg & Baud Productions is Little shop of Horrors. Afgelopen weekend hadden ze maar liefst twee premières. Zaterdag van cast Zonnedauw en zondag van cast Vetblad. Voor het eerst is er gekozen om twee totaal verschillende casts te hebben, daar ze konden kiezen uit zoveel talent.

Little Shop of Horrors gaat over een kleine bloemenwinkel. In deze door meneer Mushnik gerunde winkel werken Audrey, die in een stormachtige relatie verwikkeld is met een sadistische tandarts en Seymour, een sullige eenling die stiekem een oogje heeft op Audrey. Vanwege tegenvallende klandizie ziet het er echter somber uit voor de toekomst van de bloemenwinkel. Totdat Seymour met een vreemde plant op de proppen komt. Door dit mysterieuze plantje, dat van Seymour de naam Audrey II gekregen heeft, bloeit de belangstelling voor de winkel weer op en wordt Seymour een beroemdheid. Maar tegen welke prijs? Want het dieet van de snel groeiende plant blijkt niet te bestaan uit water en zon…

Ik was zondag bij de première van de cast Vetblad. De voorstelling was vanaf de eerste seconde dolkomisch, met een enthousiaste cast die duidelijk goed onderling overweg kunnen en blindelings op elkaar vertrouwen. Jasper Olde Dubbelink speelt in Little Shop of Horrors de rol van de sullige winkelbediende Seymour. Jasper weet de rol van Seymour feilloos neer te zetten – is sullig, maar ook weer vertederend en super lief, hij speelt en zingt met groot gemak. Donny speelt de sadistische tandarts. Best wel over de top, maar dit past ook weer perfect in deze voorstelling. Zijn blikken zijn dolkomisch, helaas was hij niet altijd goed verstaanbaar. Chris van Spengen is op en top Audrey II. Hij is de perfecte keuze voor deze rol, hij wist deze rol tot in de perfectie neer te zetten, je kon je blik gewoon niet van hem af houden. Lianne de Haan speelt Audrey, ze had zich duidelijk in haar rol verdiept en wist haar slachtoffergevoel goed over te brengen, haar zang is aangenaam om naar te luisteren. Helaas was zij door geluidsproblemen niet altijd goed verstaanbaar. De rol van meneer Mushnik wordt gespeeld door Jeroen Balk. Jeroen heb ik al diverse rollen zien spelen en alles speelt hij met groot gemak. Hij maakt elke rol eigen, ook deze rol weet hij op sublieme manier te spelen. Kayleigh van Eijk speelt diverse rollen, met als hoogtepunt de kleine Audrey II. Haar blikken zijn echt puur en oprecht komisch. Zij weet de aandacht, zonder maar iets te zeggen, naar zich toe te trekken. Ze is pas twaalf, maar laat nu al zien wat een fenomenaal talent ze is. De rest van de cast bestaat uit Margot Kulik, Samira Meftahi, Ezra Schoenmaker, Daphne van der Geest, Demi van der Weerd, Tessa Boensma en Joyce Querfurth. Allen spelen ze meerdere rollen. Stuk voor stuk bewijzen ze dat ze boordevol talent zitten. Iedereen maakt deze voorstelling compleet.

Het decor was echt van een hoog niveau, aan alles was gedacht, van een kassa tot planten en potten en gereedschap. De planten mogen ze lenen van Tuincentrum De Driesprong in Zoetermeer.

Ieder jaar weet Greg & Baud Productions met een kwaliteits voorstelling te komen, waar menigeen kan van dromen. Met toptalenten, die kwaliteit weten neer te zetten.