ISH lanceert nieuwe merkidentiteit en brengt de straat aan het licht

ISH lanceert nieuwe merkidentiteit en brengt de straat aan het licht

Amsterdam, 23 februari 2023 – ISH Dance Collective lanceert deze maand de nieuwe merkidentiteit, ontwikkeld door de merkmakers van Studio TOMIS. ISH brengt straatdisciplines naar het theater en onderscheidt zich als een collectief van andersdenkende makers en performers. De nieuwe merkidentiteit is erop gericht om dit Amsterdamse collectief, en de straatcultuur die het vertegenwoordigt, een podium te geven en te laten groeien.

ISH is ‘a way of life’ 
ISH raakt gemotiveerd door de bewegingsvrijheid die ontstaat als je de kaders loslaat: de verbindende kracht van een open blik. Vanuit die gedachte brengt ISH uiteenlopende werelden samen: van balletdansers, breakers, acteurs, voguers, urban sporters, orkestmusici tot spoken word artists. Altijd op zoek naar nieuwe creatieve explosies. Regisseur en Artistiek leider Marco Gerris: ‘ISH is a way of life. Blijf vooral jezelf en zoek om je heen naar inspiratie.’

Merkidentiteit
Voor de merkidentiteit richtten de merkmakers van Studio TOMIS zich op de diversiteit en eigenzinnigheid van het collectief. ‘Het collectief is al een identiteit op zichzelf: een inspirerende cultuur vol heel uiteenlopende talenten uit verschillende straatdisciplines’ vertelt Judith Gerritsen, Creative Director van Studio TOMIS. ‘De grafische laag moest het collectief een herkenbaar en krachtige geluid geven, maar ook een podium zijn voor de verrassende combinaties, inspirerende verhalen en creatieve explosies van het collectief. Die willen we juist laten zien. Eerlijk en oprecht. Zodat het anderen écht kan inspireren. Met de woorden Dance, Live, Love, Play, Think, Try, Make doet ISH een oproep aan publiek en collectief om met ISH te dansen, te leven, lief te hebben, te spelen, te denken, te proberen en te maken. 

Naam, logo en website
De naam ISH is afgeleid van het Engelse achtervoegsel ‘-ish’ (‘-achtig), een woord dat staat voor iets dat je niet precies kunt definiëren, omdat het zowel het één als het ander is. ‘Met de merkidentiteit willen we vooral laten uitlichten wat ISH allemaal kan en mag zijn. De grafische laag fungeert als een podium, een omlijsting hiervan. Net als het streepje voor de naam; vrij in te vullen en altijd in beweging,’ aldus Judith Gerritsen.

ISH Dance Collective
Geïnspireerd door de stijlen van de straat brengt ISH al 20 jaar hiphop dans en urban sports naar het theater. In de voorstellingen verbindt ISH deze disciplines met traditionele kunstvormen zoals ballet, theater en klassieke muziek. ISH is een collectief van andersdenkenden, wars van formats en restricties. Verenigd door het besef dat grenzen niet bestaan, maakt ISH dans van elementen, die iedereen niet meer als dans zou bestempelen. Naast voorstellingen richt ISH zich ook drie andere pijlers: de ISH Academy, ISH Talent en ISH Community. Onder deze noemer ontwikkelt ISH diverse programma’s gericht op respectievelijk kinderen en jongeren, nieuw professional talent en de hiphop community in brede zin. 

Merkmakers Studio TOMIS
De merkmakers van Studio TOMIS ontwikkelen al meer dan 15 jaar merk identiteiten voor Cultuur, Educatie en Maatschappij. ‘Wij kijken met onze opdrachtgevers naar hun eigen kracht en talent. Vanuit daar maken we een merk identiteit die past als een jas, opvalt binnen de markt en emotioneel aansluit bij het publiek.’ Voor de verbale identiteit, de tone of voice, van ISH werkte Studio TOMIS samen met BuitenZinnen.

Share

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.