Hoezeee, neemt je mee op een bijzondere reis

Maar liefst 500 NKT leerlingen staan verdeeld over 10 voorstellingen in het theater in Purmerend.
Een hele klus, maar toch weten ze een voorstelling neer te zetten om U tegen te zeggen.

Hoezeee is niet eens een standaard musical, maar een uniek eigen verhaal.
In Hoezeee volgen we een zangkoor dat de eerste prijs op een korenfestival heeft gewonnen, omdat ze gewonnen hebben mogen ze naar de grote finale in Italië. In een touringcar gaan ze op weg, vol goede moed en toch wel enigszins gespannen voor wat hun te wachten staat in Italië. Zo moet er nog een duet worden voorbereid en moet de choreografie worden aangepast, maar ze hebben goede hoop. De bus chauffeur weet een kortere route door de Zwitserse Alpen. Helaas pakt dit niet goed uit en stranden ze in de middle of nowhere. In eerste instantie proberen ze er het beste van te maken, door een verkleed avond te organiseren en uiteraard veel te zingen, maar algauw ontstaan er spanningen. De twee broers Mart en Casper zijn verliefd op hetzelfde meisje: Roos. Deze Roos wakkert de spanningen bij de broers nog erger aan, met alle gevolgen van dien. Tante Rie probeert de groep nog wel bij elkaar te houden, maar de spanningen lopen zo hoog op, dat de groep in tweeën gesplitst wordt, de oude garde van het koor en de jongere garde, die alles een moderner tintje wil geven en niet willen blijven hangen in het verleden.

Het is een musical met een moraal, leerzaam, humoristisch, maar vooral heel goed neergezet door alle spelers. Het acteer werk was van een erg hoog kaliber, de zang was subliem, alles in deze voorstelling was duidelijk met passie gemaakt. Het NKT heeft onnoemelijk veel talent in huis, vandaar dat er blokken gecreëerd zijn in de voorstelling, zodat iedereen een kans krijgt om te stralen. Deze blokken zijn feilloos verweven in het verhaal. Er valt niet één speler meer te vernoemen als de anderen, iedereen had duidelijk de passie voor het theater vak en wist zijn of haar rol tot in de puntjes neer te zetten.

Ik zou zeggen ‘ Ga Door’

Voor meer informatie: http://www.nkt.nl/p/56/Hoezeee!