De sprookjessprokkelaar gaat op reis

De sprookjessprokkelaar gaat op reis

Recensie: Marielle Hoexum

Deze zondag ging in het nieuwe luxor theater in Rotterdam de tourversie van de sprookjessprokkelaar in première. Deze 15e musical van de Efteling speelt vanaf oktober tot en met april in theaters door Nederland en Vlaanderen.

In de sprookjessprokkelaar volg je de 12-jarige Sterre. Dit meisje is haar moeder verloren en sluit zich sindsdien op, op haar kamer met het boek dat ze van haar moeder heeft gekregen. Als ze het boek helemaal heeft stuk gelezen vertelt haar opa haar over een sprookjes bibliotheek in een verlaten kasteel. Het meisje gaat op zoek naar deze bibliotheek en beleeft tijdens haar zoektocht nieuwe avonturen. Sterre werd deze première gespeeld door Ida Verspaandonk. Ze was overtuigend in haar spel en fantastisch in haar zang! Heel knap hoe een jong meisje een show kan dragen door bijna voortdurend op het podium te staan! Diederik Rep, die de sprookjessprokkelaar en Sterre’s opa speelt gaf na de show aan dat het zo fijn werken is met alle verschillende Sterre’s. Hij speelde zijn rol zeer goed en overtuigde echt als verhalenverzamelaar. Hij ziet er naar uit om in elke zaal uitgedaagd te worden om het publiek mee te sleuren in het verhaal. De rollen van Graaf Stanislav, Willem van der Deckens en Oberon zijn voor deze tour overgenomen door Pepijn van Bokhoven. Dat hij een van de nieuwelingen is in de cast is niet op te merken geweest bij welke rol dan ook. Hij weet de rollen goed te scheiden. Marleen de Vries(Catharina van der Decken & Titania), Käthe Staallekker(Moeder Stijn en moeder Sterre), de rest van de kindercast (Stijn en Joris) en het ensemble maken de vaste cast compleet, maar toch staan er nog meer mensen op toneel. Namelijk 10 opa’s en oma’s en hun kleinkinderen die in deze voorstelling de kans krijgen om een keertje mee te spelen.
De fantastische sprookjesachtige muziek en het takachtige decor waar het ensemble soms in op lijkt te gaan maken de voorstelling dan compleet en gaan met de sprookjessprokkelaar mee op reis naar het theater bij u in de buurt.

Voor meer informatie: https://www.efteling.com/nl/theater/sprookjessprokkelaar