De jonge musicalstudenten van de MusicAllFactory weten je te raken met hun eindvoorstelling Schimmenrijk.

Tijdens de eindvoorstellingen op 9 en 10 juli 2022 lieten de jonge talenten van de MusicAllFactory Jongeren zien wat ze in huis hadden.

Wij mochten zondagmiddag 10 juli bij de voorstelling aanwezig zijn. Ik was al enkele jaren geleden bij voorstellingen geweest van de MusicAllFactory en wist van tevoren al dat dit ook een heel bijzondere voorstelling zou zijn. MusicAllFactory komt altijd met unieke verhalen, niet zoals velen die weer terug vallen op High School Musical of RENT. Ook weten ze het beste uit hun leerlingen te halen, ze barsten van talent, in alle disciplines van het vak: zang, dans en spel. De ene leerling doet echt niet onder voor de ander, ieder heeft duidelijk zijn of haar inbreng in de voorstelling.

De voorstelling heet Schimmenrijk, speelt zich af in een wereld van nu verbonden met vroeger. In Schimmenrijk nemen 39 talentvolle jongeren je mee in een prachtig mythologisch verhaal waarin Orpheus, Eurydice, Hades en Persephone de hoofdrollen lijken te spelen.

Maar.. als je goed luistert en kijkt, zul je voelen dat het verhaal dat vol passie en overgave gebracht word niet enkel het verhaal is van de goden óver wie ze vertellen. Het verhaal is zeker ook van de mensen díe het vertellen. Een verhaal over liefde in zijn zuiverste vorm, gekleurd door de lessen die het leven ons dagelijks leert. Laat u meevoeren op de reis naar de onderwereld en wees gewaarschuwd. Want, geen mens komt daar ooit nog onaangedaan vandaan!

Er wordt gedanst, gezongen en gespeeld met passie, die eenieder op het podium uitstraalt. Je zit vanaf de eerste minuut gebiologeerd te kijken naar de jonge studenten, ondertussen bedenk je: Wow! Wat een talent hebben wij in Nederland rondlopen. Ook al staan er 39 talenten op het podium, nooit is het te druk of te rommelig. Mede dankzij de uiterst precieze choreografie (Veronique van Iersel), die echt niet onder doet voor een professionele voorstelling. Ook van toegevoegde waarde is toch wel de fantastische live band, onder leiding van Marnix Wetzer. Dan heb je nog de razendsnelle verkledingen, want ja, ook in de kleding is duidelijk veel werk ingestoken.

Persoonlijk denk ik dat we nog van velen van hen in de toekomst meer zullen gaan zien en horen.

Spel/regie/script/(lied)teksten: Geertje Hochstenbach
Dans/choreografie/kostuums: Veronique van Iersel
Correpetitor/arrangeur/muzikaal leider: Marnix Wetzer
Zang/arrangeur: Sofie Dirkx
Vocale arrangementen: Jelle Ruijssenaars
Liedteksten: Ruby Kieft
Assistente dans: Manon van Riel
Spel: Lindy, Thijmen, Jip, Sara, Siem, Tessa, Kiara, Fee, Hannah, Jasmijn, Myrthe, Ylva, Lucille, Emy, Puk, Rosalie, Wietse, Jade, Jasmina, Linda, Marjolein, Sabien, Titus, Aimée, Bram, Birgit, Caat, Daan, Julia, Roos van S., Lieke, Martina, Merle, Roos S. , Sofie, Teun, Timme en Veerle.