De Club van Sinterklaas komt met eigen online variant op het Sinterklaasjournaal

De Club van Sinterklaas komt met eigen online variant op het Sinterklaasjournaal

De Club van Sinterklaas viert dit jaar zijn 20-jarig jubileum. Na jarenlang op televisie te zijn geweest bij verschillende zenders als Fox Kids, Jetix en RTL Telekids hebben de makers nu de overstap gemaakt naar online. Vanaf 4 november is er iedere ochtend een nieuwe aflevering te zien op het YouTube kanaal van De Club van Sinterklaas, genaamd PietenTube. Het wordt gepresenteerd door Belle Zimmerman en influencer Ronald. Als hoogtepunt vieren ze een eigen intocht, mét Pakjesboot 12, op 16 november in Nederland.

Sinterklaas, die uiteraard met Pakjesboot 12 in Nederland arriveert, komt op 16 november om 11.00 uur aan in de Haven. Vanuit daar vertrekt hij met de Club van Sinterklaaspieten en vele andere pieten naar het centrum. Daar wordt hij welkom geheten in Nederland en zijn er optredens van o.a. Danspiet en Coole Piet.

PietenTube wordt gepresenteerd door influencer Ronald die met ruim 700.000 abonnees een van de bekendste influencers is van Nederland. Hij krijgt hierbij hulp van Brugklas-ster Belle Zimmerman. In de afleveringen beleven Sinterklaas en de Pieten weer allerlei avonturen, maar deze nieuwe serie zit ook vol YouTube-achtige content zoals challenges en het bezoek van gasten, waaronder Fara Bellinga. 

“De laatste jaren zie je bij kinderen een verschuiving van televisie naar online, aldus Michael van Beers, producent van De Club van Sinterklaas. Wij zijn van mening dat onze doelgroep voornamelijk hier te vinden is. We hebben daarom besloten flink te investeren in online. Het hoogtepunt is een eigen intocht met de volledige Club van Sinterklaas op zaterdag 16 november. Uiteraard is iedereen ook welkom op zaterdag 16 november!”

Ga voor meer informatie naar www.declubvansinterklaas.nl

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.