Assepoester betovert!

Assepoester betovert!

Recensie: Stephan Markus

Theater Zuidplein loopt op deze zonnige zondag middag vol met kleine prinsessen, want vandaag gaat Assepoester de Musical in première! De voorstelling vertelt het verhaal van het bekende sprookje overgoten met het welbekende ‘Van Hoorne-sausje’.

Assepoester woont samen met haar stiefmoeder, haar broer en haar zus. Zij zijn niet zo aardig voor haar en behandelen haar alsof ze de huishoudster is. In het land waar Assepoester woont is een leuke prins. Deze prins wordt binnenkort koning en volgens traditie, hoort daar ook een koningin bij. Maar waar vind je een geschikte koningin? De prins is op zoek naar het meisje dat het mooiste kan dansen en die, net als hij, van mooie ontdekkingsreizen houdt. Om die te vinden nodigt hij alle dames in het koninkrijk uit. Assepoester wil natuurlijk ook graag gaan, maar daar steken haar stiefmoeder en zus een stokje voor. Gelukkig is daar de goede fee die Assepoester helpt om toch naar het bal te kunnen. Hoe dat verder afloopt, moet iedereen maar in het theater gaan bekijken.

Waar we bij Van Hoorne Titus en Fien gewend zijn die de boel wat opschudden, is Assepoester is de eerste musical van deze producent zonder dit illustere duo.  Maar niet getreurd, deze functie is overgenomen door de Marisa van der Meer (stiefmoeder) en Mitch Blaauw (stiefbroer Govert). Samen met Iris Warmolts (stiefzus Priscilla) vormen zij een geweldig trio dat er regelmatig voor zorgt dat de zaal heerlijk moet lachen. Iris zet haar rol fantastisch aan, waardoor je zelfs van deze rare stiefzus gaat houden.

Dan het droomkoppel van de voorstelling; de prins en Assepoester. Kelvin Wormgoor is een geweldige prins, zo eentje die iedereen wel zou willen ontmoeten. Gelukkig vindt hij in Assepoester de liefde van zijn leven. Als Assepoester zien we Aimée de Pater. Zij speelt niet gewoon Assepoester, ze ìs Assepoester. De sprookjesprinses die iedereen graag wil zijn of als vriendin wil hebben. Haar stem klinkt als een klok en ze danst sprookjesachtig over het toneel; een prachtige prinses. Van Hoorne maakt van Assepoester wederom een musical die een lust voor oog en oor is en waar uiteraard ook regelmatig wat te lachen valt.

Assepoester is nog tot juni 2023 te zien in verschillende theaters. Meer informatie over de voorstelling en de speellijst vindt u op https://www.vanhoorne.com/live/assepoester