We Are Public verovert Den Haag

We Are Public verovert Den Haag

Cultuurplatform We Are Public heeft in 33 dagen de benodigde 1000 leden in Den Haag gevonden om officieel van start te kunnen gaan in januari 2017. De cultuuroptimisten in Den Haag werden, met dank aan verschillende partners en via een intensieve on- en offline campagne, ruim vóór de deadline gevonden. Het resultaat wordt op 8 december feestelijk gevierd met het Public Now feest in Pip Den Haag. Met de komst naar Den Haag is de eerste stap naar landelijke dekking van de Amsterdamse start up een feit. In 2017 volgen de steden Eindhoven en Tilburg. Het platform streeft naar landelijke dekking en minstens 10.000 leden die met hun maandelijkse bijdrage van €15 investeren in kunst en cultuur.

De wervingscampagne om binnen de gestelde deadline van 45 dagen de eerste 1000 leden te vinden ging van start tijdens de Museumnacht Den Haag. In de campagneperiode die daarop volgde was er onder meer een grootschalige postercampagne door de stad zichtbaar met portretten van de Britse kunstfotograaf Luke Stephenson uit zijn serie Pola Roid. Ook de aangesloten Haagse partners zochten actief mee en boden een pilot programma aan waar de eerste leden al vanaf 1 november gratis naar toe konden gaan. Tijdens deze eerste Public programma’s, die druk werden bezocht door de nieuwe leden, waren vrijwilligers van het platform aanwezig om het publiek over de campagne te informeren.

Nieuwe publieksstromen voor cultuurhuizen
Met het behalen van de benodigde duizend leden gaat We Are Public officieel van start in januari 2017. De Haagse leden en iedereen die zich nog aansluit kunnen elke maand gratis naar programma’s van ruim vijftig culturele partners in Den Haag. Onder de Haagse partners zijn Gemeentemuseum Den Haag, Paard van Troje, Nederlands Dans Theater, Koninklijke Schouwburg, Nationale Toneel en Stroom Den Haag. De partners in Den Haag zij blij met de komst van het platform: “Wat me vanaf het begin opvalt is dat er écht nieuw publiek op de We Are Public-voorstellingen in Theater aan het Spui afkomt,” zegt Cees Debets, directeur van Theater aan het Spui. “Ik hoor regelmatig dat leden ook daadwerkelijk naar programma’s gaan die zij nog niet kennen, ook op veel andere locaties. Het feit dat er zo snel duizend leden zijn gevonden in Den Haag en dat We Are Public vanaf het begin echt een nieuwe publieksstroom oplevert vind ik ontzettend leuk.”

Samen cultuur financieren
Door lid te zijn van We Are Public steunen leden financieel de culturele sector. Een groot deel van de inkomsten wordt direct uitgekeerd aan culturele instellingen en makers. In ruil krijgen leden gratis toegang tot zo’n vijftig culturele programma’s per maand. Leden in Den Haag kunnen vanaf januari niet alleen in hun eigen stad maar door het hele land naar programma’s die door We Are Public geselecteerd zijn.

Feest: Public Now
Op 8 december viert We Are Public het succes in Den Haag bij PIP, vanaf 20.00 uur. Leden, niet-leden, geïnteresseerden: iedereen is welkom en kan gratis naar binnen. Het wordt een avond vol muziek, kunst en performances.

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.