Recensie: Moeder ik wil bij de revue: De revue van toen met het decor van nu.

Geschreven door: Robin Swiers

Moeder ik Wil Bij De Revue speelt zich af in de jaren ’50 in Nederland. Het vertelt het verhaal van John en Riet Hogendoorn, een beroemd duo dat niet zonder en niet met elkaar kan leven, met een eigen revue gezelschap. Bob, zoon van een kolenboer, komt door een toeval bij de revue en op dat moment verandert alles.

Bij het betreden van de zaal valt het grote podium meteen op. Het geheel lijkt op een oud theater met van die Muppets balkonnetjes aan de zijkant. Het licht gaat uit en meteen klinken de bekende klanken van Moeder ik wil bij de revue door de zaal heen. Als het doek open gaat begint de voorstelling meteen met een echte bonte revue scene, met hoge veren en erg opvallende kostuums. Wat ook  op valt is het grote LED decor. Het is misschien te modern voor deze musical, maar toch past het heel goed bij de revue. Het brengt de revue van toen naar de tijd van nu. Het grote LED decor heeft als groot voordeel dat je er vele kanten mee op kan, waar ze ook goed gebruik van maken tijdens de voorstelling.

Jon van Eerd was wegens een knieblessure niet aanwezig. Zijn Rol werd overgenomen door Ger Otte. Ger zet John Hogendoorn goed neer en is een waardige understudy. Toch heeft hij niet de comedy-timing waar John van Eerd een meester in is. Simone Kleinsma is een echte vakvrouw en speelt de rol van Riet Hogendoorn, de zus van John Hogendoorn. Simone speelt haar teksten alsof ze het zo uit haar mouw schudt en is gewoon geknipt voor deze rol. Terence van der Loo speelt Bob Somers. Tijdens zijn solo van het bekende nummer ‘Het Dorp’ laat hij goed zien wat hij in huis heeft. Het nummer wordt met veel gevoel gezongen en door de bekendheid van het nummer wordt het ook goed ontvangen door het publiek. Christanne de Bruijn speelt Jeanne van Woerkom en doet dit zeer overtuigend.

Moeder ik wil bij de revue is een musical voor jong en oud. Je hoeft er niet teveel bij na te denken en het is gewoon een lekker avondje genieten van een groots decor en veel uitbundige revue scenes. Moeder ik wil bij de revue speelt in het Beatrix Theater in Utrecht. Tot nu toe zijn de kaarten te koop tot januari 2015, al zal deze speelperiode nog zeker verlengd gaan worden. kijk voor meer informatie op http://www.ikwilbijderevue.nl

hart heelhart heelhart heelhart heelhart leeg