Nederpop Allstars: een mooie, muzikale herinneringsreis langs onze Nederpop-klassiekersVanavond,

Vanavond, vrijdag 2 februari, was theater De Kom de plek om te zijn voor Nederpop liefhebbers. Hier ging namelijk de tour van Nederpop Allstars in première. Tijdens dit theaterconcert worden we mee terug genomen naar de jaren ’80, de hoogtij-jaren van de Nederlandstalige popmuziek.
De band, bestaande uit Sander van Herk, Luc de Bruin, Robert Kramers en Marco Hoogland, neemt ons mee op een herinneringstour naar die mooie, muzikale tijd. Leadzanger Stefan de Kogel blijkt niet alleen gemaakt te zijn voor deze muziek, maar is ook een prima gastheer die het publiek met leuke anekdotes soepel door de avond leidt. Zo vertelde hij dat hij al sinds hij klein was zanger wilde worden van een Nederpopband. Dat dit een reële droom was, bleek vanavond en niet alleen hij, maar ook wij zijn blij dat hij die droom gevolgd en bereikt heeft, want het is hem op het lijf geschreven. Met zijn prettige persoonlijkheid, aanstekelijke enthousiasme en mooie stem weet hij het publiek van het begin tot het eind van de avond aan zich te binden.
Vanuit de zaal is ook te merken en te zien dat de bandleden het allemaal ontzettend naar hun zin hebben op het podium en dat straalt door naar het publiek. Ze hebben het niet alleen heel erg leuk samen, ze spelen ook stuk voor stuk fantastisch. Het is te merken dat de heren allemaal al aardig wat meters gemaakt hebben in de muziekwereld.

Liedjes van bands als Doe Maar, De Dijk, Toontje Lager en Het Goede Doel passeren de revue. Voor het extra nostalgische gevoel zijn van de laatste twee bands belangrijke leden als gast aanwezig. Erik Mesie en Henk Temming laten op het podium zien dat ze hun passie voor de muziek zeker nog niet verloren zijn en laten een aantal van hun grootste hits, zoals België, Nooduitgang, Net Als In De Film en Stiekem Gedanst, horen. Zowel de Nederpopband als de gastzangers krijgen de zaal meermaals uit de stoelen, iedereen doet enthousiast mee en zingt elk nummer mee. Het is een feest der herkenning en een mooie reis door onze Nederlandstalige popmuziekgeschiedenis.

Dit theaterconcert is een absolute aanrader voor elke Nederpop-liefhebber en zeker voor iedereen boven de veertig zal het een herinneringsmoment zijn. Als u nou boven de veertig bent (jonger mag natuurlijk ook), komt u dan vooral kijken en die jaren herbeleven en heeft u kinderen thuis, neemt u ze dan vooral mee. Zelfs die pubers die misschien zuchten als u het voorstelt, juist díe! Geef ze dit stukje muziekcultuur mee, kunnen ze meteen horen dat niet elk liedje standaard 3:30 minuten duurt, maar dat er toen nog tijd was voor een mooi instrumentaal stuk in een nummer. Henk Temming zei nog:”Waarom schreef ik ook alweer nummers met zo’n lang outtro?” Maar na een mooie solo van Sander van Herk wist hij het alweer:”Dit is toch genieten!” Dat was het zeker. Geen medleys in deze show, gewoon de originele nummers van begin tot eind, elke noot die er voor geschreven is, heerlijk.

De komende tijd zijn de heren te zien in verschillende theaters in het land. Voor meer informatie kunt u terecht op www.nederpopallstars.nl. Laat u even mee terug nemen naar de jaren ’80 op deze nostalgische, muzikale reis langs schitterende Nederpop-klassiekers uitgevoerd door een top band.