ZONDAG 10 JUNI – ontmoet Debra Barraud, Annegien Schilling en Andrea Vonkeman
Maak na afloop van de voorstelling kennis met Andrea Vonkeman, directeur van UNHCR en met Debra en Annegien, de creatives achter de foto expositie Dream Diaries. Ze vertellen over de reis die ze in opdracht van UNHCR maakten om vluchtelingenkinderen uit onder andere Afghanistan, Somalië en Syrië te interviewen en te fotograferen. Natuurlijk is er alle ruimte om je vragen te stellen!
ZATERDAG 16 JUNI – Nacht van de vluchteling
Een team van Het Filiaal theatermakers loopt in de nacht van 16 op 17 juni mee in De nacht van de vluchteling. Hiermee halen we geld op voor noodhulp aan 65 miljoen vluchtelingen wereldwijd. Na afloop van de voorstelling is iedereen welkom bij het startpunt in Utrecht (Het Spoorwegmuseum) om het team aan te moedigen. Help ons helpen en sponsor ons team >>
ZONDAG 17 JUNI – Lezing Joke van Leeuwen
Regisseur Monique Corvers gaat in gesprek met schrijfster Joke van Leeuwen. Onder andere over haar inspiratiebronnen en hoe ze aan het boek gewerkt heeft. Ook wisselen ze hun favoriete scènes uit en kan het publiek vragen stellen.
DOORLOPEND – Foto expositie Dream Diaries
In de tuin bij het Transformatorhuis Utrecht is doorlopend de foto-expositie Dream Diaries te bezichtigen. Het Filiaal theatermakers maakte een keuze uit de serie indrukwekkende foto’s en verhalen van Annegien en Debra. Stuk voor stuk zijn het kinderen die vol veerkracht zitten. Net als Toda, de hoofdpersoon in Toen mijn vader een struik werd. Meer informatie over Dream Diaries >>
DOORLOPEND – Droomstruiken
In mei en juni komen er 140 schoolklassen (groep 7 en 8) naar de voorstelling. In samenwerking met Welkom in Utrecht biedt het gezelschap een nagesprek aan waarin de leerlingen de kans krijgen om vragen te stellen aan iemand die zelf gevlucht is. Tot slot kunnen ze hun eigen droom voor de toekomst achterlaten in één van de droomstruiken. Deze struiken zijn samen met de foto expositie onderdeel van de kunst educatie voor alle bezoekende schoolklassen. Meer over de kunsteducatie >> |