Le Roux & D’Anjou: Alleen met echte liefde wordt je samen ‘gelukkig’ oud.

Afgelopen dinsdagavond 27 maart was de première van Le Roux & D’Anjou, met hun totaal eigen voorstelling “Echte liefde” in de Leidse Schouwburg.

Lieneke Le Roux en Mylène d’Anjou, hebben iedere apart al een indrukwekkende cv. Actrice Lieneke Le Roux kennen we o.a. van de films Broos (Gouden Kalf) en Brozer, de tv-series B.A.B.S., Ik ook van jou en theaterproducties als Powervrouwen, Zadelpijn en ander damesleed, De ontdekking van de hemel en Pippi Langkous (Musical Award). Cabaretière Mylène d’Anjou maakte verschillende soloprogramma’s, stond op het toneel met Powervrouwen, Grease, MAMMA MIA! en Ciske de Rat en is verder o.a. bekend van de tv-serie Komt een man bij de dokter.

Nu staan ze in het theater met een absurdistische en muzikale theatervoorstelling.
Geïnspireerd op hun eigen knettergekke leven, waar ze zonder enige gene geen onderwerp onbesproken laten.
Want hoe houd je het leven bij als je een dame op leeftijd bent. Je moet net als iedereen Facebook, Twitter en Snapchat hebben, zodat je niet vervreemd van de jeugd en het leven om je heen.
Je moet zelfs een account op Tinder hebben om nog aan een leuke en goed uitziende man te kunnen komen.
Maar ja, eenmaal aan de man, komen ook weer de problemen, wel of niet geschoren, ruik ik nog wel fris, tja vroeger was alles toch wel makkelijker.Terwijl de wereld om hen heen in een razend tempo verandert, moeten de dames er alles aan doen om dat tempo maar een beetje bij te kunnen houden.Wat is nog de zin van het leven en wat is ook alweer echte liefde?

De twee dames spelen zonder enige terughoudendheid, laten niets onbesproken, wordt er sans gene gezongen, gedanst, gevochten, getroost en liefgehad.
Ze zijn humoristisch en weten alles heel herkenbaar te verwoorden, waar vele vrouwen over sommige dingen liever niet praten, doen Lieneke en Mylène nergens geheimzinnig over.Vanaf de eerste minuut, weten ze alles absurd maar realistisch te brengen, met een ooglijk onuitputtende energie. Mylène gaat zelfs even de zaal in en maakt filmpje met haar telefoon zodat iedereen het kan delen en ze beroemd genoeg worden om in De Wereld Draait Door te komen. Op sommige momenten hartverscheurend en soms heel herkenbaar voor alle vrouwen.Het enige minpunt was het ondefinieerbaar geschuif met de kledingrekken, het is niet echt duidelijk waarom ze dit deden.

Deze cabaretvoorstelling is een spiegel voor dames van een gemiddelde leeftijd en laat je je realiseren dat je niet de enige bent die het tempo van de huidige tijd af en toe niet meer aan kan.

Voor meer informatie: http://www.bostheaterproducties.nl/default.asp?keuze=producties&productie=318