De Sprookjes Musical De gelaarsde Kat is terug !

Recensie: Robin Swiers
Sprookjesmusical De gelaarsde Kat is de 14e productie van Efteling Theaterproducties. Van september 2016 t/m april 2017 stond de voorstelling in het Efteling Theater. En nu gaat deze musical op tournee langs zo’n 50 verschillende theaters in Nederland en België. Dus zal deze de musical ongetwijfeld bij u in de buurt te zien zijn.
Het verhaal
Ga mee naar een sprookjeswereld waarin De gelaarsde Kat laat zien hoe hij bij een arme molenaarszoon terecht is gekomen. De twee raken bevriend en de kat belooft de molenaarszoon alles wat hij zich maar kan wensen. Het enige wat de kat daarvoor wil hebben, zijn mooie kleren en leren laarzen. Wat zou De gelaarsde Kat van plan zijn? Zal hij zijn belofte nakomen? Of krijgt dit verhaal een ander staartje?
In de cast zijn een paar wijzigingen. Zo zijn Soy Kroon (Molenaarszoon Bas) en Vajèn van den Bosch (Prinses Tessa) niet in deze tour versie van de musical te zien. Deze rollen zijn overgenomen door Jeroen C. Molenaar (Molenaarszoon Bas) en Nienke Latten (Prinses Tessa). Al zijn zij minder bekend dan Soy en Vajèn, dit heeft zeker geen invloed op de rollen – ook zij zetten deze rollen overtuigend neer.
Marcel Visscher is ook in de tour weer te zien als De gelaarsde Kat. Hij heeft deze rol merkbaar onder de knie. Na de première in het Efteling theater heeft hij de rol nog meer eigen weten te maken en dat is goed te zien. Ook Dick Cohen neemt tijdens de tour zijn 3 rollen weer op zich; die van Koning, Kattenvrouw en Molenaar. Deze 3 personages zijn nog steeds net zo sterk als in de 1e versie.
Wederom biedt Efteling Theaterproducties weer kinderen de mogelijkheid om eens mee te doen met een echte musical. Naast de vaste kinderrollen spelen iedere speeldag maar liefst 20 kinderen eenmalig mee. De theaters zijn zelf op zoek gegaan naar in totaal 1.000 kinderen uit heel Nederland en Vlaanderen die de gastrollen tijdens de tournee vervullen.

De tournee is nog tot en met April te zien in de theaters. Kijk hier voor een speel lijst wanneer die bij u in de buurt is op