Concertreeks De Amsterdamse Zomer keert terug in Olympisch Stadion

Concertreeks De Amsterdamse Zomer keert terug in Olympisch Stadion

Optredens van onder anderen Nick & Simon, Maan, Rolf Sanchez, Snelle en André Hazes 

Na het daverende succes afgelopen jaar, keert De Amsterdamse Zomer ook dit jaar terug in het Olympisch Stadion. In de maanden juli, augustus en september zullen de grootste artiesten van Nederland intieme concerten verzorgen op een van de meest iconische plekken van de hoofdstad. Dit jaar zullen onder anderen Nick & Simon, Rolf Sanchez, Snelle, Maan, Tino Martin, Glennis Grace en André Hazes acte de présence geven. Dit volledig corona-proof concept werd vorig jaar zomer gelanceerd door Nicolette van Dam, Bas Smit en John Ewbank in samenwerking met eventorganisator 4PM Entertainment. 

‘Afgelopen zomer was echt waanzinnig. Bezoekers hebben van heel dichtbij, in een intieme setting, de grootste artiesten van Nederland zien optreden. We weten nog niet zeker wat er deze zomer allemaal mogelijk is. Maar afgelopen jaar is bewezen dat we, ondanks de maatregelen, er een fantastisch feest van konden maken. Daarom zien we ook nu weer de mogelijkheid om deze mini-concerten opnieuw te organiseren, mensen zijn er echt aan toe’, aldus Bas Smit.

‘Voor de artiesten was het vorig jaar ook fijn dat ze weer even op het podium konden staan en we hebben duidelijk kunnen zien dat muziek verbindt, zeker in deze tijd. We zijn dan ook super trots dat we dit jaar weer een aantal nieuwe artiesten aan het programma kunnen toevoegen. De komende weken zullen we nog meer namen gaan aankondigen’, aldus John Ewbank

Naast muziek zullen er dit jaar ook weer kindershows zijn van onder andere Juf Roos en hondenvriendjes Woezel & Pip. Aanvullend wordt het programma dit jaar uitgebreid met theater en cabaret met optredens van onder meer Ellen ten Damme en cabaretier Guido Weijers

Tevens wordt dit jaar het eten tijdens de voorstellingen verzorgd door o.a. Brasserie van Dam. ‘We hebben vorig jaar zo’n bijzondere tijd gehad en het was fantastisch dat we ook met de Brasserie onderdeel waren van dit unieke concept, zeker gezien de hele situatie voor de horeca. Ons eten maakt de beleving echt helemaal compleet en wij kunnen niet wachten om iedereen weer te mogen verwelkomen deze zomer’, aldus Nicolette van Dam

Uiteraard is het doorgaan van De Amsterdamse Zomer afhankelijk van de geldende coronamaatregelen. Voor het programma, het food menu, meer informatie en tickets, zie www.deamsterdamsezomer.nl. De kaartverkoop start woensdag 14 april om 20.00 uur.

Line up fase 1 in alfabetische volgorde:

André Hazes – Ellen ten Damme – Glennis Grace – Guido Weijers – Hans & Candy Dulfer – Jeroen van der Boom – Joël Borelli – Maan – Nick & Simon – OG3NE – Rolf Sanchez – Snelle & De Lieve Jongens Band – Tino Martin – Willeke Alberti – Wolter Kroes

Kidsshows:

Juf Roos – Monique Smit – Woezel & Pip

Over De Amsterdamse Zomer 

De Amsterdamse Zomer is de muzikale zomerse belevenis voor jong en oud. Een reeks van intieme voorstellingen, in de maanden juli, augustus en september, op een van de meest iconische locaties van onze hoofdstad: het Olympisch Stadion. Up close en personal, met de grootste artiesten van eigen bodem, met maximaal 250 personen, waarbij de RIVM-richtlijnen in acht worden genomen. Bezoekers genieten aan hun eigen tafeltje (twee, drie of vier personen, bestaande uit hetzelfde huishouden) onder het genot van een hapje en een drankje van hun favoriete artiest. 

Over 4PM Entertainment

4PM Entertainment is een Nederlandse evenementenorganisatie. Het gebruikt muziek, eten & drinken, de beste locaties en feestdagen om mensen samen te brengen. Jaarlijks organiseert het meer dan honderd evenementen voor circa 850.000 bezoekers. 4PM Entertainment gelooft dat feestdagen er zijn om er het beste uit te halen, en dat ogenschijnlijk normale dagen kunnen veranderen in onvergetelijke herinneringen. Zo is Kingsland al jaren hét festival van Koningsdag, en viert Amsterdam Bevrijdingsdag al 6 jaar op Het Amsterdams Verbond. Daarnaast is 4PM marktleider in het all ages-segment met merken als FRIS en We Are The Future. Sinds een aantal jaar verbreedt 4PM haar activiteiten richting cultuur, sport en familie. Dit heeft tot op heden geleid tot Het Amsterdamse Winterparadijs, Het Amsterdamse Terrassen Festival en Helden van Oranje.

FOTO©Floris Heuer

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.