1200 kinderen naar Anastasia dankzij educatieprogramma

1200 kinderen naar Anastasia dankzij educatieprogramma

Stage Entertainment Nederland lanceert educatieprogramma in samenwerking met het Jeugdeducatiefonds en ABN AMRO Foundation

Stage Entertainment Nederland lanceert in samenwerking met het Jeugdeducatiefonds en ABN AMRO Foundation een educatieprogramma. Op woensdag 29 januari 2020 reizen 1200 kinderen uit de groepen 8 van 43 basisscholen af naar het AFAS Circustheater Scheveningen om daar samen ANASTASIA te bekijken. ABN AMRO medewerkers uit diverse steden begeleiden hen hierbij. Rondom dit bezoek aan de voorstelling volgen de leerlingen een speciale les over het thema uit de musical ANASTASIA: ‘Wie was ik, wie ben ik en wie wil ik worden?’
Albert Verlinde, algemeen directeur en producent van Stage Entertainment Nederland: “Door middel van het educatieprogramma en de voorstelling van ANASTASIA hopen we kinderen in heel Nederland een leerzame periode te bieden. Uiteindelijk wil iedereen weten wie je echt bent. Een thema dat perfect bij ANASTASIA past. Ik hoop dat de kinderen veel opsteken tijdens de lessen en een onvergetelijke middag krijgen bij ANASTASIA.” Hans Spekman, directeur Jeugdeducatiefonds: “Het Jeugdeducatiefonds helpt scholen waar meer dan vijftig procent van de kinderen opgroeit met minder kansen. Misschien zien de kinderen tijdens de voorstelling wel in dat zij later heel graag op zo’n toneel willen staan, de decors en kostuums willen maken, of de belichting willen ontwerpen.” Kees van Dijkhuizen, CEO ABN AMRO en bestuursvoorzitter ABN AMRO Foundation: “We willen een bank zijn die bijdraagt aan een betere wereld. Daarom zetten we via ABN AMRO Foundation onze medewerkers in als vrijwilliger bij activiteiten die de horizon verbreden van kinderen voor wie dat minder vanzelfsprekend is. Het is voor kinderen belangrijk om te weten wat ze leuk vinden en waar ze goed in zijn. Dan moet je ook de kans krijgen om te ontdekken waar ‘m dat in zit.”
ANASTASIA
Weeskind Anya herinnert zich niets van vroeger en heeft geen idee wie ze is. Met een muziekdoosje als enige bagage gaat ze op zoek naar haar verleden. Een avontuur dat voert langs vorstelijke paleizen en door het romantische Parijs van 1920. Hoe kan het dat Anya sprekend lijkt op Anastasia Romanov? Is ze écht de dochter van de vermoorde tsaar Nicolaas? Langzaam ontrafelt Anya haar geschiedenis, om te ontdekken wie ze werkelijk is. ANASTASIA is exclusief te zien in het AFAS Circustheater in Scheveningen. Meer informatie: www.anastasia.nl.
Jeugdeducatiefonds
Het Jeugdeducatiefonds wil een bijdrage leveren aan een samenleving waarin alle kinderen een zo hoog mogelijk niveau van opleiding en talentontwikkeling bereiken, óók de kinderen die opgroeien in achterstandsituaties. Indien kinderen uit financieel niet draagkrachtige gezinnen ook de kans krijgen om hun talenten maximaal te ontwikkelen, vergroot dit de kans op een actief, gelukkig en verantwoordelijk leven met een inkomen waarbij de kans op armoede wordt verkleind. Elk kind moet de gelegenheid krijgen om zich tijdens zijn schoolcarrière intellectueel, sociaal-emotioneel, fysiek en creatief optimaal te ontwikkelen.
ABN AMRO Foundation
ABN AMRO wil bijdragen aan een betere wereld. Dit doet de bank door te doen waar ze goed in is – financiële producten en diensten bieden – en sinds 2001 ook met vrijwilligerswerk van haar medewerkers van ABN AMRO Foundation. Jaarlijks zetten ongeveer 10.000 collega’s zich in voor projecten die de horizon van kinderen verbreden. Zodat ook de generaties na ons het maximale uit hun toekomst kunnen halen. Want dat is pas écht winst.
———————————————————Foto: OBS Het Mozaïek in Arnhem

Share

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.